Leather sweater

Nu de herfst officieel is ingetreden, kan ik mijn hoofd niet langer in het zand steken.  Er moet dringend werk gemaakt worden van najaarskledij voor ieder van ons.  De kast van de koters moet nog uitgezocht worden, maar standaard schuiven er een heleboel stuks door van de oudste naar de jongste.

De stuks die doorschuiven, moeten uiteraard vervangen worden. De sectie ‘truien met lange mouwen’ kon onder andere wel wat extra aanwinsten gebruiken. Een Leather Sweater is daarvoor ideaal.  Bovendien had ik er nog nooit één gemaakt voor Koter S.  Wel voor Koter A, maar toen bestond Nononsonsmoms nog niet.  Dit keer kocht ik ook ‘echt’ nepleer voor de Leather Sweater. Vals nepleer kon ik maar moeilijk vinden 😉 Ik verwerkte hiervan al een stukje in de turnzak.
leather sweater la maison victor leather sweater la maison victor

Zowel het nepleer als de sweaterstof komen van bij Pieke Wieke.  De halsboord maakte ik in een blauwe punto, een overschotje uit mijn kast.  Dit deed ik om zeker te zijn dat zijn hoofd door het gat ging raken.  De sweaterstof had niet zoveel rek. leather sweater la maison victor

Ik ben helemaal content met het eindresultaat. Helemaal in de stijl die je nu in de jongenscollecties terugvindt.  Zo simpel kan het soms zijn.

Stof en patroon:

↑↓ Sweaterstof – bij Pieke Wieke ↑↓ Nepleer – bij Pieke Wieke ↑↓

↑↓ Leather Sweater – La Maison Victor editie herfst 2014 ↑↓ maat 122 voor mijn 6 jarige ↑↓ geen aanpassingen ↑↓


 

Dit lees je misschien ook graag:

Bethiou…Wa? Bethioua!

Wolf – de nieuwe zoon van Zonen 09

 

30 gedachtes over “Leather sweater

  1. Mooie trui, perfecte stoffencombi. Die laatste foto hoek is trouwens super! Dat muurtje waar hij voor staat ziet er echt heel schoon uit, is dat ergens binnen, net gebouwd, of maak jij ook jullie buitenmuren schoon?

    Like

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)