Bethiou…Wa? Bethioua!

Het begon allemaal met een bezoekje aan Madeline De Stoffenmadam in Lier.  Verschillende mensen raadden mij een bezoekje aan.  Hoewel Lier niet zo onoverkomelijk ver is van hier, was ik er nog nooit geweest.

Madeline aka Nancy vroeg me vriendelijk waarvoor ik stof zocht.  Euh… voor niets.  Ik heb zelden een ‘project’ in mijn hoofd waarbij ik concreet op zoek ga naar stof.  Het liefst van al kijk ik naar de stoffen.  Online of in het echt, dat maakt niet uit.  Bij het kijken en eventueel voelen, komt de inspiratie in mij naar boven.  Mijn gedachten gaan op volle toeren en ik zie in 20 rollen stof wel potentiële projecten.  Natuurlijk laat de portemonnee dat niet toe en komt het moeilijkste van de hele uitstap: kiezen.

Ik zag bij Madeline veel te veel moois en had dan ook last van serieuze keuzestress. Uiteindelijk besloot ik bij het zien van deze tricot eindelijk eens een longsleeve voor mezelf te maken.  Dat had ik nog nooit gedaan.  Een patroon had ik nog niet in mijn hoofd maar dat gaf niets.  Nancy wist me te vertellen dat deze tricot ook in de nieuwe La Maison Victor stond, die ik er kocht.  De Dusty Top is uit dit stofje gemaakt.

De tricot bestaat uit verschillende tinten grijs met een gouden glans erin.

DSC_0050_edited-1

Eenmaal thuis begon de zoektocht naar een geschikt patroon.  Uiteindelijk kwam ik bij het Bethioua patroon van Ellepuls uit. Ik was meteen verkocht door de losse pasvorm en de keuze voor een ronde of rechte zoom aan het rugpand.  Ik vind zo’n ronde zoom altijd handig. Dat breekt ‘de kont’ wat. Op de schouders is er een coupenaad voorzien. Vanaf maat 44 zijn er ook coupenaden aan de borsten. details bethioua collage

Het patroon zat zeer snel in elkaar en de afwerking hield ik ook sober. Enkel voor de hals- en polsboorden maakte ik gebruik van de averechtse kant van de stof, daar zit geen goudglans op en geeft zo toch wat contrast.DSC_0052_edited-1DSC_0056_edited-1 DSC_0057_edited-1

De raglanmouwen lopen door in het rugpand.  Wat ik een erg leuk detail vind.
DSC_0064_edited-1 DSC_0067_edited-1

Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst.  Zo blij, dat ik er nog één plan te maken.  Met welke stof?  Nog geen gedacht, maar dat komt nog wel.  Dat komt vanzelf.

En ik stootte ook nog op de Bethioua Mini.  Een gratis patroon van maatje 86-110. Veel plezier ermee!

Stof en patroon:

↑↓ Tricot – bij Madeline De Stoffenmadam ↑↓

↑↓ Bethioua top – Ellepuls.com ↑↓ eigen confectiemaat past perfect ↑↓ geen aanpassingen ↑↓


 

Wat je misschien ook graag leest:

Bethioua twinning: moeder en zonen

 

51 gedachtes over “Bethiou…Wa? Bethioua!

  1. Heel mooi en helemaal in mijn straatje qua patroon! De kinderversie kende ik al (staat al heel lang op mijn pinbord), maar bedankt voor de tip voor de grote versie, vooral die coupe naadje klinken heel interessant, ik ga het patroon eens opzoeken. Ik koop ook op dezelfde manier stof trouwens, voordat een stof daadwerkelijk verwerkt is is het plan ook meestal al 10 keer veranderd.

    Like

  2. Dank je wel voor de prachtige fotos! Well, that’s all I can say in your language, but I want to say, the grey colours look good on both of you: The pattern and you! Great work!

    Greetings,

    Tanja – ebookeria.de

    Like

  3. Mooi patroon, leuke stof!
    Ik heb 2 weken geleden ook dit patroon besteld, vandaag begin ik met knippen en plakken. Maar ik vind nergens die mouw en nekboord. Ik moet dit vergeten afdrukken zijn. Kan iemand mij de afmeting geven voor maat 36 en 38?
    Bedankt!

    Like

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)