ABCD = A Bethioua Candy Dress

(Stretch)katoenen jurken maakte ik al verschillende keren.  Helaas blijven de Junes en Belladones veel te vaak in de kast hangen wegens te deftig/strak.  Het liefst van al draag ik comfortabele jurken waar ik het nergens voel schuren, knellen of wat dan ook.  Vandaar dat ik zo’n fan ben van mijn Lora jurk.  Je bent er mooi mee gekleed, maar nergens beperkt in bewegingsvrijheid én je trekt dat gewoon over je hoofd aan.

Toen ik de nieuwe stoffencollectie van Zonen 09 zag, viel me direct de structuurstof VVV-Blauw op, ideaal voor een comfy jurk. Op de productfoto’s zag ik gewoon dat dit een stofje voor mijn lijf was door het kaki uitzicht.  Als er iets is dat ik door de jaren heen heb ondervonden, is het dat kaki zéér goed gaat met mijn vel.

Maar vergis je niet.  Eigenlijk is de stof helemaal niet kaki.  Het is een oranje stof met fel turquoise V’tjes doorgeweven, waardoor het van ver kaki lijkt.  Aan de andere kant van de stof zie je dan weer enkel het fel turquoise.  Ideaal dus om aan colorblocking te doen zo’n dubbelzijdig stofje.  Bethioua Candy Jurk Zonen 09 fabricIk zag in de stof onmiddellijk een kleedje voor mezelf, alleen kon ik weer niet kiezen welk patroon ik wilde maken.  Uiteindelijk had ik besloten dat het de Kyoto Jurk van La Maison Victor ging worden.  Tot ik plots een blogpost van EllePuls zag verschijnen.  Dé patroonontwerpster van mijn favoriete Bethioua shirts had van haar Bethioua een kleedje gemaakt met een minitutorial op haar blog.

Ik hertekende het Bethiouapatroon tot een jurk volgens haar aanwijzingen en voegde nog de typische Candy Dress zakjes toe. A Bethioua Candy Dress werd geboren.  Oftewel ABCD. 😀Bethioua Candy jurk Zonen 09 fabric

De mouwen van de Bethioua lenen zich perfect tot colorblocking dus deed ik dat ook. Ik verkorte de mouwen en werkte ze af met een rolzoompje geïnspireerd op Laurence haar mooie creaties.  Een beetje flodderigheid en luchtigheid om okselvijvers de baas te blijven kan nooit kwaad.


Bethioua Candy jurk, Zonen 09 Fabric V Blue Voor de halsafwerking koos ik na twijfelen ook voor een rolzoompje om de luchtigheid te bewaren.

Ik ben superblij met het eindresultaat.  Het stofje verwerkte supervlot.   Bethioua Candy jurk Zonen 09 fabric V Blue

Maar voor nu ga ik even mijn sjaal driedubbel rond mijn nek slaan en verder wachten op zon en warmte.

Stof en patroon:

↑↓VVV-Blauw – Dubbelzijdig jersey van de nieuwe Zonen 09 collectie

↑↓Bethioua – Patroon van Elle Puls ↑↓ hertekend volgens deze aanwijzingen ↑↓ zakjes toegevoegd


Wat ik eerder schreef:

Bethiou…Wa? Bethioua!

Bethioua twinning: moeder & zonen


Wat je misschien ook graag leest:

Meet Billie voor Mannen én de Zonen 09 stoffen – door Zonen 09

Candy Dress – Een jurk om van te snoepen – door MamC

Kyoto – but not the Japanese city – door So Popo Sew

 

•Deze blogpost bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.  

 

42 gedachtes over “ABCD = A Bethioua Candy Dress

  1. Pingback: VéVéVé Olé
  2. Ik zag deze passeren, maar liet nog geen reactie achter. Echt prachtig, An! Dat is een kleedje dat je in veelvoud moet maken, dan kom je een hele grote vakantie toe! Ideaal zomergerief.

    Like

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)