En we skiën, skiën, skiën naar beneden…

…en we glijden, glijden, glijden door de sneeuw…  Zo gaat het nog wel even verder.  Het animatieteam van Intersoc is duidelijk de mosterd gaan halen bij K3. Een hele dag, op zijn minst, zit je er mee in je hoofd.

Hoewel sommige al aan de lentecollectie beginnen te denken, zit ik nog met mijn hoofd in volle winter. Er wacht ons nog een laplandreis en een skireis, dus nee, in mijn hoofd is het nog lang geen lente.

Deze snowboardsweaterstof moest en zou de mijne worden toen ik hem zag verschijnen. Cas & Nina had hem als eerste binnen en ik liet er geen gras over groeien. De stof is bovendien waterafstotend. Altijd handig natuurlijk. Al vraag ik me af of dit met wassen behouden blijft.
De test nu is alvast positief. Water blijft mooi parelend op de stof liggen.sweater col knippie

Het patroon dat was een ander paar mouwen. Ik wilde een trui met een col. Op een sneeuwvlakte kan de wind al eens frisjes zijn. Ik zocht en vond niets naar mijn goesting. Net op het moment dat ik zelf een col wilde tekenen op een bestaand hoodiepatroon, zag ik haar prachtige creatie. Het contentement spatte van haar blog en ik veerde zowaar op en neer van enthousiasme. Gevonden! Ik had nochthans die bewuste Knippie vastgehad in de naailes, maar had er gewoon los overgekeken. Ik snelde zo snel ik kon naar de winkel, want wachten tot de volgende naailes zag ik niet zitten. Hoezo ongeduldig?!sweater col knippie DSC_0029_edited-1

De snowboardsweater is van de geluste soort aka french terry of zomersweater. Dus niet echt heel dik en warm. De man zijn raad werd gevraagd en die besliste: ‘voeren’. Deze vrouw dacht: ‘omkeerbaar maken‘. Ah ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijker kan (roloog)knippie sweater col omkeerbaar

DSC_0064_edited-1 DSC_0051_edited-1

Met alle naaiwijsheid die ik al op deed via blogland en Zonen 09 lukte het me nog behoorlijk goed. Al was ik er wel een hele namiddag mee zoet. Maar hij is omkeerbaar (met kraag en boorden mooi vast in de naden) en warm en … goedgekeurd.

Deze trui is gewoon alles wat ik zocht. De col kan dicht en is dan lekker hoog en warm, binnen kan hij een beetje open of veel open. De mouwboordjes met duimgaten (Dank u Riet) en heupboord voegde ik zelf toe. Een must bij wat wijdere patronen om geen jurkje te krijgen, door de afwezigheid van Koters kont.DSC_0035_edited-1

Ik flockte nog eens, volledig artisanaal bij afwezigheid van een Cameo, om de effen kant wat coolness te geven.

Moeder is content en de koter is content, al zou je dat aan zijn gezicht op de foto’s niet denken. Nummer 2 is al in de maak.  Als we enthousiast zijn…

Stof en patroon:

↑↓boardercross sweat – Susalabim voor Lillestoff – bij Cas & Nina (uitverkocht – wel nog te krijgen bij PiekeWieke)↑↓ donkerblauwe tricot – Stoffenspektakel

↑↓ Sweater 17 – Knippie december ’15 – januari ’16 ↑↓ maat 122

↑↓ aanpassingen ↑↓ omkeerbaar gemaakt ↑↓ heupboord en mouwboorden met duimgaten toegevoegd


Wat je misschien ook graag leest:

Lapland met kinderen: the countdown

Tutorial: omkeerbare sweater met vaste boordjes

Laplandsweater: Alaskan husky vs. Siberian husky

Lapland met kinderen: fotoverslag – deel 1


Wat anderen schreven:

Verliefd op de beer in de sneeuw – Yerasi

 

28 gedachtes over “En we skiën, skiën, skiën naar beneden…

  1. Ooh! Bedankt voor de verwijzing! Zo leuk uw versie, omkeerbaar dan nog!!! De zoon ziet er vooral super cool uit! En zalig al jullie vakantieplannen. Ik kijk al uit naar de verhalen 🙂

    Like

  2. Ha, ik herken daar direct het contentement als je weer eens je grenzen verlegd hebt. Ik moet me nog altijd wagen aan een eerste omkeerbare sweater. Dit patroon roept bij mij ook zo veel enthousiasme op, de ronde raglanmouwen (zwijmel), de toffe kraag, … Ik MOET ook dat boekje bemachtigen!
    Geniet, daar op de latten!

    Like

    1. Heel mooi en stoer weeral. Jaloers op je naaikunsten!
      Ik weet niet veel van die stoere jongen… Maar dat jullie naar Lapland gaan, dat weet ik eigenlijk al een hele tijd! Ik denk dat hij er enorm naar uitkijkt! Veel plezier alvast!

      Like

  3. Fantastische trui dit! Morgen in de naailes eens kijken of de juf die knippie ook heeft want een patroon voor grote hoofden kan ik wel gebruiken. Ik wens jullie heel veel koude toe de komende weken. 😉

    Like

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)