Een-werk-van-lange-adem-Lars

4 september begon ik eraan, tijdens de eerste naailes van het nieuwe schooljaar. Vorige week was hij dan eindelijk klaar. Enkel tijdens de naailesuren gemaakt, op het ineen steken van de kap na. Die knipte ik nog in de naailes, maar de rest deed ik thuis.  

DSC_0562_edited-1

27 uren werkte ik eraan. Van patroon overtekenen tot afgewerkt exemplaar. Daar zal ik geen snelheidsrecord mee breken (hé Fien), maar dat is natuurlijk wel inclusief thee, koekje en tetteren. Ik schrik er zelf wel wat van. Maar het moet gezegd, de arbeidsintensieve details van dit patroon maken net dat ik zo’n fan ben van Lars.
DSC_0575_edited-1

Het werd dus een Lars. Mijn tweede. Uiteraard voor de oudste koter, zodat die 27 werkuren toch op zijn minst ook wat draaguren opleveren.  DSC_0612_edited-1

De buitenstof kocht ik vorig jaar al. Ik zag ze bij Pauli in Leuven en er zat niet veel meer op de rol. Het is dat de wollekes voor jongens niet voor het rapen liggen, dat ik deze toch echt niet wilde mislopen. Ik bewaarde hem zorgvuldig in de kast.

Voor de binnenkant kocht ik de tijgers van Nosh Organics. In het oker en in het petrol. De eeuwige twijfelaar in mezelf kon weer niet beslissen, dus vroeg ik wat advies aan Eva. Toeval of niet, ze had uit hetzelfde wolleke vorige winter een Jackie gemaakt.

Oker werd het dus zoals je ziet. De petrolversie zal wel probleemloos een andere bestemming krijgen, wees gerust.

DSC_0621_edited-1

De vorige Lars voerde ik enkel met wattine, maar dat geeft eigenlijk niet zoveel warmte. De winter kan je daar niet mee doen. Ik verzon dus wat anders. De overschot fluo-windstopper van mijn fluo Ole werd er gewoon tussen gestopt. Samen met nog wat molton. De jas is nu winddicht en warm.
DSC_0616_edited-1 DSC_0607_edited-1 Zonen 09 Lars Nosh organics DSC_0594_edited-1 zonen 09 Lars

Jaja, hij kàn lachen, die zoon van mij ;-)
Jaja, hij kàn lachen, die zoon van mij 😉

De zoon is klaar voor de winter.  Waar blijft die kou nu?

Stof en patroon:

Wol – bij Pauli in Leuven ↑↓ tricot tijgers – bij Georgette ↑↓ windstopper – Extremtextil

Lars – Zonen 09 ↑↓ 122 small voor mijn 6,5 jarige.  Extra tussenvoering. Kap (gratis te downloaden)


Dit lees je misschien ook graag:

Uit de voor-de-blog-er-was doos: Lars

Technische Ole met print van Finch Fabrics


Wat anderen over Lars schreven:

1, 2, 3 Lars – Staruur

Zalige Lars na een zalige zo(o)ndag – The Needle of Choice

43 gedachtes over “Een-werk-van-lange-adem-Lars

  1. Prachtig! Als dit soort jassen in de winkel zouden liggen, ze zouden de deur uitvliegen. Want mooie jongensjassen met wat kleur zijn toch heel moeilijk te vinden hé. En ik haat zwarte jongensjassen 😉
    En ja, een heel werk. We deden er blijkbaar even lang over om in de naailes een jas af te krijgen, hoewel ik dat niet durf om te rekenen naar 27 uur naaien … er moet ook altijd heel veel bijgepraat worden …

    Like

  2. Goh, zo knap! Die vele naai-uren schrikken mij wat af om er effectief aan te beginnen ( het patroon ligt hier wel, voor de dochter dan, want mijn jongens zijn al te groot)

    Like

  3. Prachtig, wat een werk seg! Dat arbeidsintensieve houdt mij toch wat tegen om een Lars te maken, alhoewel de oudste zoon er best wel een zou kunnen gebruiken. Mss tijdens mijn vakantie binnenkort. En wat matcht dat jasje goed met jouw muur!

    Like

  4. AMAI, An, wat een schitterende jas! D’er is niemand die zal geloven dat die niet uit de winkel komt! Ik zou hem ook zo direct kopen voor mijn bengels. Elke seconde werk méér dan waard! En met zo’n fotomodel prachtig in beeld gebracht.

    Geliked door 1 persoon

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)