KCW: Palm Tree Theo

De kidsclothesweek staat in het teken van traveling. Hoog tijd om de tropische stofjes die ik bij Den Depot ergens in putje winter kocht, boven te halen.  Ik vermoed dat de meeste mensen bij de aanblik van palmbomen toch een instant vakantiegevoel krijgen.

Veel opties met katoen voor jongens zijn er niet, dus… u raadt het al… het werd en hemdje.  En dus… u raadt het al… het werd een Theo.  Na het geweldige event van Sharon #fabriclaunchzonen09 kon ik niet anders dan de week te starten met een patroon van Zonen09. Theo Zonen09

DSC_0337_edited-1

Omdat ik toch af en toe de lat wat hoger wil leggen, besloot ik om een Theo met rits te maken. De handleiding van Paspelpoes An kwam daarbij zéér goed van pas. Superduidelijk!

DSC_0358_edited-1

Ik koos zwart voor de accenten: zwarte rugpas, zwarte mouwboordjes en zwart sierstiksel. Geen paspel en geen zakje dit keer. DSC_0387_edited-1Om toch net een tikkeltje extra te geven, stikte ik de rugpas door met een borduursteek. Het is dat die borduursteken op de moderne naaimachines in de naailes al lang mijn ogen uitstaken.  DSC_0363_edited-1 DSC_0362_edited-1

DSC_0385_edited-1
Hier dacht ik eventjes dat hij ze ging opeten.

DSC_0370_edited-1
Theo Zonen09

DSC_0354_edited-1

Stof en patroon:

Timeless Treasures – Aloha – bij Den Depot ↑↓ Zwarte boordstof – bij Den Depot ↑↓  Zwarte katoen – Bij Ikea ↑↓

Theo – Zonen09

32 gedachtes over “KCW: Palm Tree Theo

  1. Zo een schoontje. Wat ik mij nu al lang afvraag, als je tricot mouwboordjes aan dat hemdje zet, pas je de mouw dan aan? ik zou dat ook wel eens willen proberen

    Like

  2. Ik moet echt nog aan mijn gevoel voor toffe jongensprints werken. Ik zou dit stofje waarschijnlijk straal voorbij lopen in de winkel. Maar eens af, vind ik het zo erg hip! Ik blijf mijn best doen … bedankt voor de inspiratie 😉

    Geliked door 1 persoon

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)