Ole nummer 2 – met rits

Het is een wat vreemde week, deze week. Gemengde gevoelens, alleszins. Een week met verlies, maar ook met vreugde.  Vandaag wordt KoterS 6 jaar. Morgen is het zijn verjaardagsfeestje voor de familie. De afwezigheid van Bompa Nononsonsmoms… het zal raar zijn. Deze week heb ik ook geleerd dat creatief bezig zijn me echt helpt om mijn gedachten te verzetten, mijn hoofd leeg te maken. Het heeft een therapeutisch effect. Ik naaide de Ole waar ik aan bezig was verder af en werkte aan de voorbereiding voor de verjaardagstaart.

Mijn allereerste Ole maakte ik toen de handleiding met rits van Sharon nog warm was. Hoewel iedereen hier in huis fan is van ritsen, ging ik toch voor kamsnaps omwille van de omkeerbaarheid.

Het exemplaar van KoterA zou dan ook Ole met rits worden. Met wat gefoefel lukt het ook om die rits langs de andere kant dicht te krijgen.  Probleem opgelost!

Ole met rits zonen09

Het aanpassen van het patroon verliep dankzij het duidelijke stappenplan erg goed, al twijfelde ik even bij de stap voor het bepalen van de ritslengte. Er werd in het stappenplan immers niet gesproken van de tailleband. Gelukkig is de hulplijn van Zonen09 altijd beschikbaar. Ondertussen paste Sharon de handleiding aan en is alles nu zo klaar als een klontje.

Ole met rits zonen 09

De rits vond ik bij Den Depot.  Al is het geen omkeerbare. Blijkbaar zou je bij de Veritas een omkeerbare trekker op een metalen rits kunnen laten zetten, maar mijn ongeduld was daar te groot voor. zonen 09 ole met rits

Het buitenstofje kocht ik vorige herfst bij MonDepot.  Het is een wintertricot van Strass.

pieke wieke zonen09 ole met rits

Het andere stofje komt van PiekeWieke. Ik wilde er eerst een t-shirt van maken, maar ik vond de kleuren perfect passen bij de zigzagtricot.  Het patroon van KoterS kon gewoon hergebruikt worden.  De 116 S is misschien nog wat aan de lange kant, maar zo zit het alvast nog goed voor de nazomer.  Al mag die nog even wegblijven.

mon depot psDSC_0891 zonen 09 ole met rits Pieke wieke zonen 09 ole met rits

 Stof en patroon:

zigzagstof – wintertricot van Strass bij MonDepot ↑↓ vogeltricot – Havana fever beige bij PiekeWieke ↑↓  Ole – Zonen 09

 

 

19 gedachtes over “Ole nummer 2 – met rits

  1. Twee stofjes waar ik niet zoveel in zag, was ik even verkeerd! Je combineerde ze meesterlijk in deze schone trui…
    (En dat creatief bezig zijn werkt hier ook helend)

    Like

  2. Knap! De stoffen matchen idd perfect! Lang leve de tropische stofjes 🙂 Goed dat het naaien voor wat afleiding zorgt. En bedankt voor de tips van de lengte van de rits!

    Geliked door 1 persoon

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)