KCW: Liam polo’s

Het is Kids Clothes Week. Vandaag is de laatste dag, dus vervroegde ik de post van morgen naar vandaag. Het thema van deze week is ‘wild things’. Ik deed mijn stoffenkast open en keek of er iets bijzat dat in dat thema paste.  De haaienstof van Baba Babywear sprong er onmiddellijk uit, recht in mijn handen.  Ik ging op zoek naar een patroon dat de stof eer zou aandoen.  Geen gewone t-shirt dus.  Een Theo in tricot ging ook even door mijn gedachten, de laatste tijd is dit erg populair in blogland.  Dit staat zeker ook nog op mijn ‘to sew-lijst’.  Spijtig genoeg was ik in een gierige bui toen ik de stof bestelde bij Mon Depot en ik kocht dus maar een halve meter.  Zo kon ik ook nog een half metertje van dat andere mooie Baba Babywearstofje kopen.  Geen Theo dus.  Ik bladerde door de La Maison Victor en kwam bij de Liam Polo terecht. liam polo LMV la maison victorIk tekende voor KoterS een 110 over maar nam de zoom van een 116.  De 110 bleek eigenlijk nog veel te breed en werd dus aan beide kanten ruim ingenomen.  Ik combineerde de haaien met rode tricot die ik ook bij Mon Depot bestelde.

liam polo la maison victorliam polo la maison victorliam polo la maison victorOmdat ik zo tevreden was van mijn haaiencreatie besloot ik om voor KoterA ook een polo te maken uit dat andere stofje van Baba Babywear: de bootjesstof.  De rode tricot werd de rode draad tussen de twee polo’s.  Ik doorstikte alles ook nog eens met rood garen.  liam polo la maison victor Ik nam voor KoterA ook maat 110.  Handig toch.  De zoom verlengde ik niet en ook de zijnaden nam ik wat minder in.

liam polo la maison victor lmv baba babywear liam polo la maison victor lmv baba babywear liam polo la maison victor baba babywear

De koters zijn alvast klaar voor een weekendje zee.  En nu maar hopen dat het poloweer wordt.

Stof en patroon:

haaienstof en bootjesstof – Baba Babywear – bij Mon Depot ↑↓ rode tricot – Furore – bij Mon Depot ↑↓  Liam Polo – La Maison Victor winter 2014

kids clothes week

 

32 gedachtes over “KCW: Liam polo’s

  1. De max! Hier hetzelfde probleem met die gierigheid 😉 Ik heb ook 50 cm van een stof gekocht voor een tricot Theo, maar heb dus ook tekort. Merci voor de tip van het polotje; kga mij er ook eens aan wagen! Ze zijn zalig mooi jouw versies!

    Geliked door 1 persoon

  2. Oh, heel mooi seg!!! Ik ben geen fan van polo’s, maar deze twee zijn schitterend. Ik dacht eerst dat het hemdjes waren. Heel tof!

    Like

  3. Mooi! Ik maakte ook een liam polo met korte mouw.
    Ik vind wel dat de mouwen nogal plat vallen van dit patroon. Ik denk dat ik dit een volgende keer nog zal aanpassen.

    Groetjes Lotte

    Like

  4. Ik heb de kersjes van baba voor mijn tweeling (ja, twee kersjes :-)), en heb bij het zien van dit moois gelijk de betreffende LMV besteld. Bedankt voor de inspiratie! Prachtig!

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik nam maat 110 alleen aan de zoom onderaan volgde ik op het patroon het lijntje van maat 116. Daar komt dan nog naad- en zoomwaarde bij. Is het zo wat duidelijker? Anders laat je het maar weten 😃

      Like

  5. Ik had al de Liam met korte mouwen in mijn hoofd en kwam hem hier zowaar al helemaal ‘echt’ tegen in het botenstofje. Nu weet ik het zeker: dat wordt een topper! Knipte jij de mouwen gewoon kort af of veranderde je nog iets aan het patroon?

    Geliked door 1 persoon

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)