Jongensoutfit Tropical Style # 1

In de vorige blogpost schreef ik al hoe de tropicalstyle voor jongens komende lente/zomer erg ‘hot’ is.  Ik liet je zien welke stofjes er bij het thema aansluiten.  Enkele hiervan heb ik al in mijn bezit.  Vandaag is de eerste outfit af.  Het werd er één voor KoterS. 

rollercoaster KS collVoor de short koos ik het patroon van de Rollercoaster uit Homemade Mini Couture.  Het is een broekje met valse gulp en een rekker. Ik maakte er vorige winter één voor KoterA.  Ik liet deze eens passen door KoterS en de 3 jaar paste perfect rond de poep van mijn bijna-zes-jarige. Dat heeft hij niet van zijn mama. 😉 Het stofje is een tafelkleed van de Zeeman (€6,99).  Het lijkt wat op linnen van structuur en is lekker soepel.  Er zullen zeker nog shortjes volgen in dat stofje. De paspel maakte ik zelf want ik had nog biais in de perfecte kleur liggen.  De zoom werkte ik af met dezelfde biais.

Theo hawaï KS coll

Het hemd is de Theo van Zonen09.  Waarom veranderen als je de perfectie in pasvorm en afwerking gevonden hebt? Ik nam dit keer maat 116 small.  De binnenkant van de rugpas, de kraag en de manchetten werkte ik af met hetzelfde stofje als de short. Het tropicalstofje is van Free Spirit en bestelde ik bij Liesellove.  Ik ben echt blij met het reslutaat. Ook de print loopt perfect door.  Tsjakkaa!!

En dan nu de vele aan-foto’s met mijn favoriete bloemen:

Theo Zonen09 Theo hawaï DSC_0488fs Theo tropical Theo manchet

Theo Rollercoaster Theo Rollercoaster

De vaas was ik op verschillende blogs al tegengekomen en ik vond ze zo mooi dat ik ze ook wilde hebben.  Je vindt ze bij Hema. En voor je denkt: ‘Ging An niet minimaliseren?’.  Awel, in ruil voor deze aankoop deed ik 8 vazen die al jaren werkloos in de kast stonden weg. Nah!


Stof en patroon:

Hemdje: Free Spirit – Palm Breeze – bij Liesellove ↑↓ Theo – Zonen09

Short: tafelkleed – Zeeman ↑↓ Rollercoaster – Homemade Mini Couture

sew + show

 

13 gedachtes over “Jongensoutfit Tropical Style # 1

  1. Wat een toffe outfit! (Al krijg ik ook wel wat stress als ik al dat lente- en zomergerief zie langskomen. Daar ben ik echt nog niet mee bezig! Zal wel komen doordat mijn blik niet veel verder dan eind maart reikt, wanneer onze 2de boef verwacht wordt.) Nog een vraagje: hoe krijg je je zoon toch zo mooi aan het poseren? Dat lukt bij de mijne dus echt niet!

    Like

Dank je wel om een reactie achter te laten. We lezen ze graag! :-)